Extra controles Rotterdamse haven vanwege wind

Geplaatst op 4 februari 2011 om 19:14, door Mitchel
Categorie: Havens, Nieuws, Labels: , , ,
0

De haven van Rotterdam controleert in haar haven de boeien en de grote containerschepen, die containers komen laden of lossen, extra, vanwege de harde wind. Bepaalde grote containerschepen en tankers met chemicaliën mogen de haven niet eens oplopen. Op sommige plaatsen hebben de loodsen het werk gestaakt. Deze maatregelen worden preventief genomen, volgens een woordvoerder van het havenbedrijf. De maatregelen worden altijd automatisch genomen als er sprake is van windkracht zeven of hoger, of bij een bepaalde golfslag. Toch gaan sommige loodsen nog aan het werk, door met helikopters naar de schepen te vliegen. Zo kunnen deze schepen toch nog de haven in of uit. Ook hebben verschillende terminals het werk tijdelijk neergelegd door de harde wind, en daardoor zullen deze tijdelijk geen containers meer overslaan. De foto bij dit bericht heb ik overigens vanmiddag zelf gemaakt. Ook hier is aan de golven goed te zien dat er aardig wat wind stond. Blijven staan om de foto zonder schokken te kunnen maken, was nog best lastig.

Reisverslag Delfshaven februari 2011

Geplaatst op 4 februari 2011 om 19:04, door Mitchel
Categorie: Ervaringen, Opleiding, Reisverslagen, Labels: , , ,
1

Op woensdag 2 februari was het weer tijd voor een tochtje met de Delfshaven. Dit was de tweede keer tijdens de opleiding dat we met dit schip de zee op gingen. De eerste keer voeren we uit vanuit Hoek van Holland, en dit keer was het de beurt aan Vlissingen. Het tochtje duurde echter niet zo lang, want we kwamen woensdagavond aan boord, en zijn laat in de middag van de dag erna al weer vertrokken.

Piraat krijgt hoge celstraf

Geplaatst op 4 februari 2011 om 17:56, door Mitchel
Categorie: Nieuws, Opmerkelijk, Piraterij, Labels: , , , ,
0

De Somalische piraat Abduwali Muse, die schuldig is aan het kapen van de Maersk Alabama, zou volgens de rechter tot maximaal 33 jaar en negen maanden de cel in moeten gaan. Zijn advocaten zijn het hier echter niet mee eens, en zij vinden een gevangenisstraf van 27 jaar voor de piraat veel reëler. Dit zou hij volgens zijn advocaten meer verdienen, als er gekeken wordt naar het verloop van zijn jeugd, en de armoede waar hij in leeft. Muse bekende in mei vorig jaar dat hij betrokken was bij het kaping van twee schepen, en op beide schepen de bemanning had gegijzeld.

Gespot: de Altena

Geplaatst op 2 februari 2011 om 17:26, door Mitchel
Categorie: Foto's, Gespot, Schepen, Labels: , , , , ,
0

Rond het middaguur kwam ik erachter dat ik mijn overall en mijn veiligheidsschoenen nog uit mijn kluisje op school moest halen, want dat had ik eigenlijk gisteren al moeten doen. Dit ging echter niet door, doordat de praktijkles van EL niet door ging; en dat was het enige voor die dag. Helaas moest ik dus vandaag alleen voor een bezoek aan m’n kluisje op de 10e verdieping helemaal naar Rotterdam. Toen ik aankwam, zag ik al meteen dat er flink wat schepen aan de kade bij het STC lagen, dus heb ik meteen wat foto’s gemaakt, zodat het niet helemaal voor niets is geweest. Direct bij de deur lag de Altena aangemeerd. De Altena is een vrachtschip dat eigenaar is van de rederij Wagenborg. Het schip is 112 meter lang, 14 meter breed, en heeft een diepgang van 3,3 meter. De kade lag, zoals ik al zei, flink vol. Meteen achter de Altena lag sleepboot de Swiber Else-Marie. Daar achter lagen ook nog de vrachtschepen de Amadeus, de Nordic Amanda, en de Danica Red. Net na het maken van de eerste foto, kwam er ook nog een apart vaartuig voorbij: het maakte veel herrie, zorgde dat het water flink opspatte, maar heel snel ging het niet! Hij is nog net te zien op foto nummer 2. Dus na het maken van de foto’s is de lange reistijd toch nog niet voor niets geweest!

Rotterdamse haven houdt stand op tiende plek

Geplaatst op 1 februari 2011 om 11:06, door Mitchel
Categorie: Havens, Nieuws, Labels: , ,
0

De haven van Rotterdam houdt stand op de tiende plek, als het om de grootste containerhavens ter wereld gaat. Dit blijkt uit cijfers van het maritieme informatiebureau Dynamar. Dynamar zette alle havens die meer dan tien miljoen containers behandelde, op een rijtje. In 2009 stond Rotterdam ook al op de tiende plek. De elf havens die in de lijst zorgden in 2010 voor ongeveer 40% van de wereldwijde containeroverslag, wat neerkomt op ruim 188 miljoen containers.

Pagina 75 van 881..7374757677..88