Zo! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de stageperiode komt er met vliegende vaart aan. Gelukkig zijn we nu nog in de begin fase en is men momenteel hard op zoek naar een geschikte stage bij een rederij naar keuze, dit kan zijn in de containervaart, tankers of zwaar zeetransport. In mijn geval trekt met name het zwaar zeetransport mij heel erg, al is eigenlijk alles wel zeer interessant! Het liefste zou ik bij Dockwise mijn stage willen lopen, mocht het niet zo zijn dat een ander bedrijf gelegen in Schotland alle zeevarenden regelt. Ofwel dik minpunt voor mij. Nummer een is van het top drie lijstjes gevallen en vervolgens komen er twee nieuwe rederijen boven drijven, genaamd: Maersk en Wagenborg. Stiekem is Big Lift ook nog interessant om bij te solliciteren.
Berichten uit 'oktober 2011'
Mitsui O.S.K. Lines, vaak afgekort met MOL, heeft een contract getekend met Osaka Gas International Transport Inc. voor de bouw van twee nieuwe LNG-tankers. Er werd ook meteen bekend gemaakt dat Mitsubishi Heavy Industries Co. beide schepen zal gaan bouwen. MOL en OSaka Gas zullen uiteindelijk beide eigenaar worden van de twee nieuwe LNG-tankers. Naast een contract voor de bouw van deze schepen, hebben beide bedrijven ook meteen een lange termijn-contract getekend voor de transport van LNG. De tewaterlating van de LNG-tankers staat gepland voor 2014 en 2015. MOL zal daarna in het kader van het 20-jarige contract met Osaka Gas de schepen gaan beheren en exploiteren.
Vandaag is het zover, de trossen zijn los gegooid voor het begin van de Volvo ocean race 2011-2012. Deze editie van de volvo ocean race zullen er 6 teams meedoen. De race zal in Alicante beginnen en zal havens aandoen als Capetown, Auckland en Miami. De komende maanden zal ik hier, op www.Maritiem-officier.nl, de race nauwkeurig in de gaten houden en proberen jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden van de actualiteiten.
Vandaag ben ik samen met Silvan, die wel eens reacties op deze website plaatst, met een paar loodsen van Loodswezen mee geweest. Rond 9:00 uur kwamen we aan bij het kantoor in Europoort. Hier kregen we te horen dat het de bedoeling was om bulk carrier de Yeoman Bridge naar zee te loodsen. Dit 249 meter lange schip heeft stenen voor de aanleg van Maasvlakte 2 naar Rotterdam gebracht. Met een taxi werden we naar de halte van de RET-ferry op de Maasvlakte gebracht, waarna we werden opgepikt door een bootje van de roeiers, die het schip los gingen gooien. Toen begon het avontuur: de loods-ladder beklimmen.