Berichten uit 'februari 2011'

Meningsverschillen over grootte MSC en Maersk

Geplaatst op 18 februari 2011 om 16:47, door Mitchel
Categorie: Nieuws, Rederijen, Labels: , , ,
1

Er zijn meningsverschillen ontstaan over welke rederij op dit moment het grootste is: MSC of Maersk. Het Britse Containerisation International (CI) beweert dat MSC haar Deense concurrent Maersk voorbij is als het om totale capaciteit in teu gaat. Volgens de Britten bereikte MSC onlangs een totale capaciteit van 1.848.440 teu, wat ongeveer 20.000 teu meer zou zijn dan de totale capaciteit van Maersk.

Ulstein gaat een OSV bouwen

Geplaatst op 17 februari 2011 om 21:29, door Mitchel
Categorie: Nieuws, Scheepsbouw, Labels: , ,
1

Ulstein, een in Noorwegen gevestigd bedrijf, heeft een contract getekend met Eidesvik Offshore, en daarin staat dat Ulstein de OSV de Ulstein SX148 zal gaan bouwen in samenwerking met Subsea 7. Het schip zal onder andere ingezet gaan worden voor inspecties, onderhoud en reparaties bij booreilanden. Verder is het schip ook nog in staat om olievlekken en gasbronnen op te ruimen. De nieuwe Ulstein SX148 zal aan het werk gaan op de Noordzee.

Wärtsilä blijft inzetten op gasmotoren

Geplaatst op 17 februari 2011 om 17:05, door Mitchel
Categorie: Milieu, Motoren, Nieuws, Labels: ,
0

Wärtsilä blijft verder gaan met de ontwikkeling van langzaamlopende gasmotoren. Het bedrijf heeft als strategie voorgenomen om de technologie van deze motoren samen met de zogenaamde ‘dual fuel’-motoren te blijven verbeteren. In maart zal er een test-motor worden geïnstalleerd in Wärtsilä’s laboratorium in het Italiaanse Trieste.

SharpEye detecteert piraten beter

Geplaatst op 16 februari 2011 om 18:59, door Mitchel
Categorie: Nieuws, Piraterij, Labels: , , , ,
0

Als het slecht weer is op zee, door bijvoorbeeld zware regenval of laaghangende bewolking, dan is de traditionele radar meestal niet in staat kleine bootjes weer te geven op het scherm. Daardoor slaan piraten vaak toe op dit soort momenten. Dit is bijvoorbeeld gebeurd in de Zuid-Chinese Zee. De officier van de wacht voer met een schip langs de Anamabas Archipeligo, toen hij opmerkte dat er twee kleine onbekende objecten op de radar verschenen. Deze objecten verdwenen echter door de regen al snel weer van het scherm. Een tijdje later ontving de officier een noodbericht van een tanker die in de buurt voer, met het bericht dat er op de tanker piraten aan boord gekomen waren.

Alewijnse gaat voortstuwing OSVs verzorgen

Geplaatst op 15 februari 2011 om 18:43, door Mitchel
Categorie: Nieuws, Scheepsbouw, Labels: , ,
0

Alewijnse Marine Systems gaat in verschillende OSVs een nieuwe elektrische voortstuwings-installatie inbouwen, dat gebruik maakt van een DC-bus systeem. De installatie zal gebruik gaan maken van de algemene elektrische-systemen. Shipkits, een scheepswerf in Groningen, gaat drie schepen bouwen waar dit elektrische systeem zal worden ingebouwd. Het hele systeem is erg innovatief, maar het is al bekend dat dit soort systemen betrouwbaar zijn en goede prestaties leveren.

Pagina 5 van 91..34567..9