De komende maanden wordt de volvo ocean race gezeild, nu is de klasse schepen die mee doen heel apart. In dit nu volgende bericht zal ik uitleggen wat deze klassen inhoud.
Berichten uit '2011'
De komende maand houden Deens, Finse, Noorse en Zweedse zeemanskerken hun jaarlijkse kerstmarkt in rotterdam. Op deze markten zullen een aantal dingen verkocht worden, denk aan Scandinavische etenswaren, drank, kunst, design, kleding. Natuurlijk zullen er ook Scandinavische kerstartikelen te koop zijn. Natuurlijk ontbreekt ook de Glögg niet, dit is een soort Glühwein maar dan iets anders. Elke markt heeft zijn eigen specialiteit en zal deze dus ook verkopen. De opbrengst van de markten zal gebruikt worden om de zeemanskerken financieel te steunen.
Zo! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de stageperiode komt er met vliegende vaart aan. Gelukkig zijn we nu nog in de begin fase en is men momenteel hard op zoek naar een geschikte stage bij een rederij naar keuze, dit kan zijn in de containervaart, tankers of zwaar zeetransport. In mijn geval trekt met name het zwaar zeetransport mij heel erg, al is eigenlijk alles wel zeer interessant! Het liefste zou ik bij Dockwise mijn stage willen lopen, mocht het niet zo zijn dat een ander bedrijf gelegen in Schotland alle zeevarenden regelt. Ofwel dik minpunt voor mij. Nummer een is van het top drie lijstjes gevallen en vervolgens komen er twee nieuwe rederijen boven drijven, genaamd: Maersk en Wagenborg. Stiekem is Big Lift ook nog interessant om bij te solliciteren.
Mitsui O.S.K. Lines, vaak afgekort met MOL, heeft een contract getekend met Osaka Gas International Transport Inc. voor de bouw van twee nieuwe LNG-tankers. Er werd ook meteen bekend gemaakt dat Mitsubishi Heavy Industries Co. beide schepen zal gaan bouwen. MOL en OSaka Gas zullen uiteindelijk beide eigenaar worden van de twee nieuwe LNG-tankers. Naast een contract voor de bouw van deze schepen, hebben beide bedrijven ook meteen een lange termijn-contract getekend voor de transport van LNG. De tewaterlating van de LNG-tankers staat gepland voor 2014 en 2015. MOL zal daarna in het kader van het 20-jarige contract met Osaka Gas de schepen gaan beheren en exploiteren.