Al 4 dagen zit ik inmiddels aan boord van de Happy Dover en ik moet zeggen het bevalt me erg goed hier. De Happy Dover is pas een jaar oud en dat is goed te zien, ze ziet er nog mooi uit. Ook de accommodatie is erg goed er is zelfs internet op het schip.
Toen we dinsdag aan monsterde na lang wachten in de Chinese immigratiedienst en onze hut hadden ingeruimd kregen we een familirisatieronde van de derde stuurman. Dat is een verplichte ronde langs alle veiligheidsmiddelen van het schip. Met deze ronde konden we gelijk het schip een beetje leren kennen. Verder kregen we nog een praatje van de kapitein.
De tweede dag stond in het teken van planningen maken voor alle opdrachten. Het kwam er op neer dat we heel erg veel handtekeningen moeten krijgen komende twee stages. De handtekeningen verzamel je door bepaalde taken te doen die beschreven staan in het takenboek. Verder kwamen die dag de stores binnen, zeg maar het proviand. Normaal wordt dit met de kraan geladen, alleen deze kraan was bezig met het hijsen van lading (kadestukken). Dat kwam er dus op neer dat we alles naar boven moesten lopen via de gangway (de loopbrug naar het schip). De tweede dag werden we dus gelijk hard aan het werk gezet!
De derde dag begon mijn dienst in de machinekamer. De komende drie weken ben in ingeroosterd in de machinekamer en de drie weken daarna aan dek / op de brug. We moesten in de machinekamer een bielstank schoon maken. Een flink geklauter om er binnen te komen maar wel leuk om te doen.
En vandaag zijn we weer verder gegaan in de bielstank. Verder moesten we vandaag 4 uur lang naast het schip staan omdat er een zeer groot stuk kademuur geladen moest worden. Het is een standaard BigLift veiligheidsprocedure dat dan bijna iedereen het schip moet verlaten.
Komende week liggen we nog in Nantong aan de kade om de laden, dit omdat het laden aardig wat tijd in beslag neemt. Hierna zullen we naar Australië varen.
Je leven als zeeman is nu echt begonnen.
Geniet ervan.
Je Moeder